top of page

מה זו הזנת תוכן ומה הקשר לקלדנות

עודכן: 10 באוק׳ 2021

מה עושים מזיני תוכן, אילו מערכות ניהול תוכן יש, מה הקשר לקלדנות ולקידום אתרים וכמה מרוויחים


עם המעבר לסחר מקוון, למכשירים חכמים ושיווק מבוסס נתונים, תחום הזנת הנתונים הופך מבוקש יותר. הזנת תוכן היא שם כולל לכמה סוגים. כך הזנת תוכן יכולה לכלול הן הקלדת מסמכים, הן הזנה של נתונים מספריים למשל לטבלות אקסל, מידע על לקוחות שנרשמו בדרך לא מקוונת ועוד.


הזנת תוכן יכולה לכלול גם טיוב נתונים, כלומר בדיקה והגהה של נתונים שהוזנו ידנית, נסרקו או הועלו על ידי תוכנה, למשל תמלול אוטומטי. הרבה פעמים אלו כלולים ביחד. כך אנשים עם כישורי הגהה, קריאה ודיוק יכולים להשתלב היטב במקצוע זה.


דיוק בהזנת נתונים


אופי העבודה בתחום הזנת תוכן


הזנת תוכן קשורה לניהול אתרים ולניהול תוכן. לצד המשרות המוצעות לפרילנסרים מוצעות משרות לשכירים בתחום הסחר האלקטרוני. כך למשל מזיני התוכן מעלים את פרטי המוצרים, תמונות ותיאור, מחיר וכדומה. בנוסף הם יכולים להעלות מבצעים שונים.


באתרי תוכן, שאינם אתרי סחר, הזנת התוכן כוללת העלאת מסמכים כתובים. אלו יכולים להיות שירים, מאמרים, סיפורים ואפילו ספרים. דוגמאות לכך שאתם ודאי מכירים הן פרויקט בן יהודה או שירונט.


מערכות ניהול תוכן


יש כמה מערכות ניהול תוכן שבאמצעותן מעלים תכנים לאתרים. כבר לא צריך להיות מתכנת לבנות אתר. מערכות ידועות הן וורדפרס, ויקס, שרפוינט של מיקרוסופט, ג'ומילה, דרופל, ויקס ועוד הרבה.


לכל מערכת היתרונות שלה וורדפרס היא מערכת קוד פתוח עם תוספים אוטומטיים שחוסכים המון שעות תכנות. שרפוינט משמשת הרבה עסקים שעובדים עם עסקים; ג'ומילה מתאימה לסחר אלקטרוני, דרופל מתאימה בעיקר למפתחים, ואילו ויקס מתאימה לאנשים בלי ידע טכני בכלל שרוצים להקים אתר קל לשימוש.


הדרישות למקצועות הזנת התוכן, הזנת הנתונים, טיוב תוכן וקלדנות


היתרון לכל המקצועות הללו, בין אם זה הזנת תוכן, הזנת נתונים, טיוב תוכן או קלדנות הוא שאפשר להתחיל מיד. הרבה פעמים זו עבודה שדורשת רק ידע בסיסי במחשב, דיוק וזיכרון טוב. לעיתים צריך אנגלית טובה ובמקצוע שמתייחס בעיקר לנתונים ידע באקסל חשוב וכן בתוכנות דומות של גוגל כמו google sheets וכן תוכנות אחרות של אופיס.


זו עבודה שלרוב לא דורשת ניסיון ולכן מתאימה למשתחררים, לסטונדטים או לתלמידים בחופשה. עם זאת, בהזנת תוכן מורכבת יותר ייתכן שתצטרכו לדעת גם שפות תכנות פשוטות כמו html או css.יש מקרים שבהם תידרשו לידע בסיסי בעריכה גרפית או עריכת וידאו - כל אתר והצרכים שלו.


טיוב נתונים הוא כאמור בדיקת איכות של הנתונים הממוחשבים מול הנתונים המקוריים, כלומר שאין טעויות. בעוד פרילנסרים עוסקים במקצוע זה באופן ישיר לצד שירותים נוספים כמו תמלול, קלדנות, כתיבת תוכן וניהול תוכן.


שכירים עוסקים בטיוב נתונים כחלק ממקצועות הבק אופיס, פקידות, אנליזות, בדיקות תוכנה ועוד. לכן לעיתים קרובות יידרש ניסיון במקצועות אלו.


קלדנות הוא המקצוע המסורתי שבו פעם היו מקלידים הודעות בטלפון למכונת הכתיבה. כיום רוב הקלדנות מיועדת לאתרים או לתוכנות, כך שאין הבדל רב בין קלדנות למקצוע הזנת התוכן. עבור שכירים קלדנות היא אכן מקצוע המשולב עם מקצועות האדמיניסטרציה. פרילנסרים נותנים את שירות זה כשירותי עיקרי או כשירותים נוספים לצד שירות אחרים כמו תמלול, תרגום וכתיבה.


הזנת תוכן - ויזואליות


עוד צד של הזנת תוכן הוא הצד הוויזואלי. פעמים רבות מזיני התוכן יקבעו בהתאמה לציפיות הלקוח איך ייראה הטקסט, מה יהיה הפונט, האם יהיה מיושר לימין או למרכז, האם תעלה תמונה מלווה, סרטון מלווה ועוד.


חשיבות הזנות התוכן בקידום אתרים


כיום הזנת תוכן חשובה מאוד לבעל אתר, לא רק כי זו הדרך הקלה למצוא אותו, פרטים על העסק שלו ועוד. הזנת תוכן חשובה מאוד בעניין קידום אתרים. אתר חייב להתעדכן בתכיפות מספקת כדי שיגיע למקום גבוה במנועי החיפוש. כמו כן מזין התוכן יכול לקבל מידע מדויק לקבל מידע ממקדם האתרים איזו כותרת לשים, איזה שם לתת לתמונה ועוד. מזין תכנים ותיק כבר יכיר את עולם קידום האתרים לעומק יותר ויוכל להסתדר בעצמו.


הזנת תוכן, הזנת נתונים קלדנות וטיוב נתונים כעבודה מהבית


כיום יותר ויותר נדרשים לעבודה מהבית. סטודנטים יכולים לעבוד מהבית או מהקמפוס ולחסוך זמן מיותר בנסיעות בין עבודה לעבודה שאין עליהן כל תמורה. עבודה מהבית מתאימה גם לאמהות, לאנשים שאוהבים לבד ועוד. מקצועות כמו הזנת תוכן, קלדנות, טיוב נתונים, תמלול ועוד מאפשרים לעובד במהירות ובתפוקה גבוהה וחברות גדולות מוצאות עשרות מועסקים בעולם ובקלות.


הזנת תוכן - שכר


השכר של מזיני תוכן מגוון מאוד. אם הוא ניתן כשירות בסיסי כשכיר השכר די נמוך ושעתי בין 30 ל-35 לשעה. כך גם טיוב תוכן וקלדנות. אם העבודה נעשית במסגרת רחבה יותר של בק אופיס כמו חשבונאות, קיטלוג ועוד המחירים מעט גבוהים יותר. אם נדרשת גם הבנה בקידום אתרים, גם אז המשכורות גבוהות יותר. כמו כן אם נדרש ידע בעריכה גרפית או עריכת וידאו השכר עולה. עצמאי כמובן קובע לעצמו את המחיר בהתאם לביקוש ולניסיון. המחירים משתנים ותלויים בפרמטרים כמו דדליין, הביקוש לבעל המקצוע וידע שלו בתחומים נוספים.


בד"ר לוגי אנחנו עובדים עם מזיני תוכן, קלדנים ומתמללים שגם מבקרים את התוכן שמוזן אוטומטית על ידי תוכנות שונות.


1,077 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page