top of page

תמלול קבצים-כל מה שחשוב לדעת

פעמים רבות אנו נזקקים לפענח קבצי שמע שונים, ולהפוך אותם לקריאים. כלומר - לקבל פירוט ורבלי של קבצי שמע כמו למשל קבצי הקלטות או קבצי ווידאו. לשם כך, כדאי להסתייע בשירותי תמלול קבצים, כפי שיבואר במאמר שלפניכם.


מה זה תמלול קבצים?


תמלול, אם נרצה להעניק לו את ההגדרה הפשוטה ביותר, הוא תהליך המרה של הקלטה או קובץ קול לטקסט כתוב קרי תמלול הקלטות. בתהליך התמלול אנחנו מייצרים מההקלטה טקסט ערוך ומדויק בו מוצג הנאמר בהקלטה בצורה כתובה.


ניתן לחשוב מרושם ראשוני שתהליך התמלול הוא משימה פשוטה למדי. פשוט שומעים את הנאמר בהקלטה ורושמים אותו כך, מה יכול להיות יותר פשוט מזה?


רושם ראשוני זה הוא שגוי מיסודו. למעשה, תמלול יכול להיות תהליך ארוך שבו ידרשו העוסקים בו הכשרה, ידע מקצועי ומומחיות. במהלך התמלול יכולים להיווצר סיבוכים ולצוץ בעיות רבות, שמקורן בהקלטה קלוקלת, אי ידיעת השפה הדבורה על בוריה או בחוסר הכרות עם נושא ההקלטה. סיבוכים אלו יוכלו להיפתר רק על ידי מתמלל מקצועי המוכשר לכך.


הקלטה

מתי ובאילו סיטואציות נדרש לשימוש בתהליך תמלול?


אנחנו נתקל בסיטואציות בהן נדרש להשתמש בתמלול קבצים במקרים רבים ומגוונים. תמלול לוקח חלק מרכזי בעולם העסקים, האקדמיה העיתונות ובמשרדי ממשלה שונים. כך לדוגמא, ישיבת עסקים חשובה שהוקלטה לעיתים קרובות תעבור תמלול על מנת שנוכל להשתמש בה לאחר מכן לצורך ניסוח חוזים או בירור פרטי עסקאות.


מרחב נוסף בו לתמלול יש חלק מהותי הוא עולם המשפט. לצרכים משפטיים שונים נעשה שימוש בתמלול וזאת על מנת להפיק את מירב המידע מהקלטות, באופן המדויק והברור ביותר. כמובן שבין כתלי בית המשפט יש למידע מסוג זה תפקיד משמעותי בעשיית הצדק ופסיקת הדין הנכון ביותר למקרה.


תמלול גם יכול להיערך כחלק מחקירה שאינה משפטית באופיה. מחקר אקדמי או עיתונאי כולל בתוכו פעמים רבות הקלטות של ראיונות ושיחות. תמלול מקצועי ברמה גבוהה הכרחי על מנת שהמידע והתוכן משיחות וראיונות אלה יוכל להתפרסם בערוצים הרלוונטיים, בין אם בכתבי עת אקדמיים ובין אם בעיתונות המכוונת לקהל הרחב. עיתונאים ואקדמאים, שמטרתם העיקרית היא חקר האמת, חשוב שישתמשו בתמלול מקצועי ומדויק ככל הניתן.


חשוב לציין ששיחה או ראיון קצרים יכולים להפוך בתמלול לגיליון טקסט ארוך ומפותל. אין יחס ישיר מוחלט בין משך ההקלטה לכמות הטקסט שנפיק ממנה. על כן חשוב להסתמך על שירותיו של מתמלל שיוכל להפיק את התמלול ברמה הנדרשת, תוך שמירה על לוח הזמנים הצפוף שלעיתים אנו נדרשים אליו.


מה נדרש על מנת לבצע תמלול מקצועי?

על מנת שתהליך התמלול יתבצע בצורה הנקייה והמדויקת ביותר, המתמלל ידרש למומחיות משני סוגים שונים- מומחיות טכנית ומומחיות מילולית. רק מתמלל בעל ההכשרה הנדרשת שני התחומים האלו יוכל להפיק תמלול ראוי לשימוש.


מומחיות טכנית

השלב הראשון בתהליך הכנת התמלול הוא ההבנה של מה בעצם אנחנו מעוניינים לתמלל. על מנת להגיע להבנה זו, נצטרך לנקות את ההקלטה עליה אנחנו עובדים מכל רעשי רקע. שעלולים להפריע לנו. במקרים רבים ההקלטה כוללת בתוכה רעשים שונים או אפילו מלל שאינו רלוונטי לתוכן המוקלט בו אנו מעוניינים. על מנת לנקות את ההקלטה דרוש ידע ומומחיות טכנית באמצעי הקלטה, ומכשירים ותוכנות לעיבוד שמע. תהליך ניקוי ההקלטה צריך להיעשות בצורה מקצועית כך שהתוכן הרלוונטי לא יפגע ויהיה ברור ונהיר ככל הניתן. רק לאחר מכן ניתן לבצע את תמלול המלל עצמו.


מומחיות לשונית

לאחר שההקלטה עברה את השלב הטכני בעיבודה, נתפנה להבנה של הנאמר בה. על מנת לעשות זאת בצורה מדויקת, המתמלל יזדקק לאוזן מנוסה ומומחית בשפה הדבורה. בתמלול יהיה צורך להבדיל בין הדוברים השונים בהקלטה, ואופן הדיבור המיוחד לכל אחד מהם.

המתמלל יידרש להכיר מבטאים שונים וצורות דיבור שונות, לעיתים בשפות זרות, שאולי אפילו הוא אינו דובר אותן. כמו כן, הוא ידרש להכרת רבדיה השונים של השפה העברית על כל גווניה. בתהליך התמלול נוכל לסמוך רק על אדם שבאמת ובתמים מכיר את העברית ולא יתקל במהלך התמלול במונח, מילה, או ביטוי שהוא לא שמע או הכיר לפני כן. חשוב לזכור שתמלול מקצועי הוא תמלול שלא מפספס אף פרט בתוכן ההקלטה, אפילו לא הקטן ביותר.


הכנת התמלול להגשה

על מנת להגיש ללקוח מוצר תמלול מושלם, יעבור התמלול עריכה בהתאם לצרכים השונים של הלקוח. ערכים ומושגים שהלקוח חפץ בייקרם יובלטו, לעומת אחרים שיושמטו או יוסתרו. הטקסט יעבור עריכה בהתאם לפורמט הרצוי. כך ראיון שיפורסם בעיתון יעבור לפורמט הרלוונטי, לעומת תמלול שנועד לצרכים משפטיים, שיעבור עריכה בהתאם לנדרש בבית המשפט. עריכת טקסט כתוב גם היא מומחיות שאין להקל בה ראש, וחשוב שתעשה על ידי אדם המוכשר לכך, ומחזיק בידע ובמומחיות הרלוונטיים.


כמובן שהדבר החשוב ביותר בתהליך התמלול הוא לעשות אותו במקצועיות ובהתאם לצרכי הלקוח. לעיתים לוח הזמנים ייאלץ לבצע את התהליך בצורה מהירה מאוד, על מנת שהתמלול יספיק להתפרסם במועד שנקבע לו. גם כאשר לוח הזמנים צפוף, חשוב מאוד להקפיד על מקצועיות ואמינות התמלול, שאם לא כן, כל התמלול יהיה לשווא במקרה ונפלו בו טעויות. על כן, במיוחד כאשר הזמן דוחק, חשוב שהתמלול יעשה בידי חברת תמלול מקצועית שתוכל לבצע את התהליך המורכב במהירות המירבית מבלי להתפשר על איכות התוצר הסופי.


לסיכום, כדי לקבל תמלול מדויק של הנאמר בקבוץ הקלטה, ווידאו או כל קובץ שמע אחר, רצוי ומומלץ ליצור קשר עם שירותי תמלול קבצים. למתמלל שיקבל את משימת התמלול, יהיה את הידע המקצועי הנדרש לטובת תמלול קובץ השמע, תהיה לו שליטה מלאה בשפה המדוברת בקובץ, לצד מומחיות בזיהוי קולות, יכולות עבודה מהירה יעילה ומדויקת, ועוד מגוון רחב של יתרונות שצפויים לסייע לו בתמלול הקבצים.

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

אני מתמללת עיוורת

מאת: סתיו ניסר "את גם מתמללת, וגם עיוורת", שואלים אותי בכל מקום שאני מגיעה אליו: "איך עושים את זה"? יש אנשים שמחליטים שזה בכלל לא אפשרי. אבל האמת שכן. אני מתמללת עם קורא מסך. קורא מסך כשמו כן הוא, מקר

bottom of page