top of page

הוספת כתוביות לסרטים - איך עושים את זה

כולנו רואים סרטים, הרבה פעמים סרטים קנויים או לא עלינו סרטים שהורדו לא חוקית.אבל הרבה פעמים מדובר בסרטים באנגלית או בסרטים זרים. יש לא מעט אתרים להורדת כתוביות. אחד מהם הוא subcenter. כדי למצוא את הכתוביות מחפשים את שם הסרט כפי שמופיע בשם של הקובץ.


ייפתחו לכם כמה אפשרויות. אם זו סדרה תצטרכו לשים לב, מה העונה ומה הפרק. בסרטים מלאים מופיעות הכתוביות. כדי למצוא את הכתוביות התואמות ומתוזמנות צריך לשים לב בשם הקובץ ובמאפייניו מה הגרסה שלו. עכשיו רק צריך להוריד את קובץ הכתוביות. לאחר שהורדתם העתיקו את קובץ הכתוביות והעתיקו לתיקייה שבה הקובץ


לאחר שחילצתם את קובץ הכתוביות שנו את שם הקובץ ואת שם הכתוביות כך שיהיו בשם זהה.


כתוביות


הוספת כתוביות באמצעות BS PLAYER


דרך נוספת היא באמצעות נגני המדיה, למשל BS PLAYER. קודם צריך להוריד את הנגן, יש גרסה בתשלום וגרסה חינמית. הורידו את הגרסה החינמית. לאחר שהורדתם את הקובץ באמצעותו התקינו את התוכנה לפי ההוראות. החליטו אם יהיה נגן ברירת המחדל. שימו לב גם שאתם מאשרים התקנת מקודדים. לאחר ההתקנה פתחו את הסרט באמצעות BS וברגע שאתם פותחים אותו, יוצגו לכם כתוביות בעברית ובאנגלית והכתוביות הראשונות הן המומלצות ביותר. בהגדרות אפשר להסיר את האנגלית מברירת המחדל ואז יוצגו לכם רק כתוביות בעברית. עכשיו נותר רק להוריד את הכתוביות. אם הכתוביות לא מתאימות נסו לכתוביות אחרות שBS מציע או מאתר כתוביות אמין. אפשר לכוון את הגודל והצבע של הכתוביות.


הוספת כתוביות לצמיתות


הוספת כתוביות לצמיתות נקראת גם צריבה. דרך תוכנת VLC המשמשת לצפייה בווידאו ולשיתוף אפשר גם להטמיע כתוביות לצמיתות. ברגע שמטמיעים את הכתוביות הן חלק מהסרט ולא ניתן להוריד אותן דרך תוכנת הצפייה. בדקו קודם שיש לכם את הסרטון וקובץ הכתוביות באותו שם. פתחו את תוכנת VLC מהספרייה ללא סרטים. בתפריט לוחצים על מדיה ואז על stream, הוספה ואז הסרטון של הכתוביות. אז אתם בוחרים הבא ואת התיקייה שבה אתם רוצים שיהיו הסרטון והכתוביות. לאחר מכן שומרים את הקובץ בתיקייה ובוחרים רזולוציה. עכשיו בוחרים בהגדרות. סמנו את הכותרת כתוביות והדבק כתוביות לסרטון. שמרו ולחצו שוב על stream. הסרטון עם הכתוביות יופיע בתיקייה שבחרתם. כמובן זו רק דוגמה אחת ויש עוד תוכנות שבהן אפשר להכניס כתוביות לצמיתות ואף להתאים את הגודל


הוספת כתוביות לסרט אונליין


יש כמה אפשרויות להוספת כתוביות לסרט אונליין. ביוטיוב הדרך הכי פשוטה היא לבדוק אם יש כבר כתוביות קיימות. בתחתית הסרטון ליד ההגדרות יש אימוג' בצורת מלבן עם אותיות, ובו מוסיפים כתוביות. אם קיימות כתוביות, כמה כיף. גם אם אתם מעלים סרטון משלכם תוכלו להוסיף כתוביות.

אם אין כתוביות או שהתרגום אינו מוצלח יש אתרים שבהם אפשר להכין כתוביות כמו captiontube amara. הכלים החינמיים אומנם ייתנו לכם כתוביות, אבל לפעמים הגודל לא יתאים או שיהיה אפשר להשתמש רק במסך מוקטן ולא במסך מלא.


בפייסבוק הוספת הכתוביות נעשית באמצעות קובץ כתוביות בפורמט srt שהכנתם באחת התוכנות להכנת הכתובית שהוזכרו. כשמעלים את הווידאו תינתן לכם האפשרות להוסיף כתוביות בקטגוריית עריכת הווידאו.


הוספת כתוביות משלך לסרט במחשב


אם אין לסרט או לסרט שיצרתם כתוביות תוכלו ליצור כתוביות בכמעט כל תוכנת עריכה שמכבדת את עצמה. הדרך הפשוטה ביותר היא בתוכנה movie maker. את זה עושים באמצעות לשונית הבית. אז אפשר להוסיף כתוביות שונות בכל שלב בסרט. קליק על הוספת כותרת מוסיף לנו כותרת לפני הפרייo, קליק על הוסף כיתוב מוסיף לנו כתוביות בסוף הפריים והוסף קרדיטים נותן לנו קרדיטים לסוף הסרט. תוכלו גם לשחק עם הכתוביות ולתזמן אותן. כמובן שיש גם גם תוכנות עריכה למתקדמים יותר כמו פרמייר.


הוספת כתוביות לסרט באנדרואיד ובאייפון


כדי להוסיף כתוביות לסרט באייפון או באנדרואיד אפשר להשתמש באפליקציות. אחת התוכנות המומלצות היא AUTOCAP המאפשרת גם תמלול של הסרט. אבל היא מתאימה לסרטונים קצרים ביותר. היתרון שבה הוא התמלול האוטומטי. באייפון אפליקציה מומלצת היא clips.


הפקת כתוביות מקצועית לסרט


כמו שראינו, בפתרונות החינמיים יש חסרונות, כמו אורך הסרט, צורת הצפייה, גודל הכתוביות ועוד, וגם לעיתים שגיאות בעבריות או בשפת היעד. הפתרון הטוב ביותר הוא להשתמש בשירותים של אנשי מקצוע כמו עורכי וידאו וכתוביות, מתמללים שמזהים את ההקשר, מגיהים מקצועיים בעלי ידע רב בשפה העברית או בשפת היעד ומתרגמים בעלי הכשרה וניסיון. בד"ר לוגי שירותי הפקת כתוביות מקצועית, ואנשי המקצוע יוכלו לפתור לכם בעיות שאיתן אתם מתקשים בהוספת הכתוביות לסרט. צפייה מהנה!

6,937 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page