top of page

תמלול, מה המחיר ומה הלקוח מחפש?

עודכן: 14 באוק׳ 2021

לפני שנדבר על התמחור נתחיל מיחסי אנוש- חברת תמלול היא בראש ובראשונה נותנת שירות. על עובדי החברה המקבלים את פניו של הלקוח להיות אדיבים ומסבירי פנים. אנו מאמינים כי כל לקוח הוא יחיד ומיוחד ויש להתייחס אליו ככזה, ולדאוג לטפל בכל תמלול בדרך הייחודית שבה הלקוח מצפה לקבל מענה לפנייתו. על כן אנחנו בחברת דר לוגי דואגים כי עובדי החברה יהיו זמינים ויתנו מענה בנועם, ובצורה מהירה, על מנת לספק ללקוח מענה לכל שאלותיו ותהיותיו. אנו כחברה נגישים מאוד ללקוח וזמינים לביצוע העבודה מתחילתה ועד סופה. זאת ועוד, אף לאחר השירות החברה דואגת להיות זמינה, על מנת לתת ללקוח מענה נוסף, כגון ליטוש העבודה שהתבצעה או עבודה נוספת שהוא זקוק לה. אנו לא נתחייב לתמלול או לכל סוג של עבודה, שבהם לא נוכל לספק את דרישות הלקוח מתחילתם ועד סופם. את שירותינו מספקים מתמללים אדיבים, מנוסים ואנו משתדלים להתאים בין אופי הלקוח לאופיו של המתמלל.

תמחור תמלול הוא השלב הסופי לפני תחילת ביצוע התמלול. הדבר הראשון שהלקוח רוצה לשמוע בבואו לבחון את החברה ולעמוד על טיב השירותים שיקבל הוא המחיר. אך מדוע תהליך זה לוקח מעל לזמן שמשוער ע"י הלקוח, האם יש דברים שצריכים להילקח בחשבון בבואנו לתמחר תמלול?


תמחור תמלול


ייתכן כי חברות מסוימות ייתנו מחיר כללי לתמלול בשיחת הטלפון הראשונה, דבר שנשמע אידאלי ללקוח על מנת שיוכל לברור את החברות, ולצמצם את אפשרויותיו. ניתן לראות כי לאחר שיחה זו לפתע המחיר יכול לעלות או לרדת משמעותית מהסכום שדובר עליו בתחילה. מדוע זה קורה? על אף ההרגשה הטובה שאנו רוצים לתת ללקוח בהתקשרותו הראשונה עמנו, נתינת התמחור כרוכה בעבודה נוספת מצד הלקוח. על הלקוח לפרט על אורך העבודה, בהירותה. בנוסף על הלקוח להיערך לספק לחברה דוגמית מההקלטה, כדיי שיוערך המחיר על פי משתנים נוספים, כמו מספר הדוברים ובהירות השמע. על כן עלינו להיות רגישים לעניין ולהסביר ללקוח על כל שיידרש על מנת לתמחר, עלינו להקל על הלקוח ככל שניתן לספק לנו את המידע הדרוש לשם התמחור, כמובן שבמקרה וההקלטה מכילה מידע חסוי יש לציין זאת ויעשו מירב המאמצים להעריך על פי ההגבלות הנתונות. במידת האפשר ניתן יהיה להעביר את ההקלטה לצורך בחינת איכותה, במספר דרכים שונות, ממייל ועד לפנייה דרך האתר או דואר. חברת תמלול מקצועית ואמינה שמאחוריה עומדות שנים של ניסיון, תתמחר תמלול על פי דרישות הלקוח ורצונותיו, ותיקח בחשבון את אופי התמלול הייחודי.

סוג התמלול:

תמלול משפטי, תמלול לעסקים וחברות או תמלול לכבד שמיעה באקדמיה? בוודאי תוכלו לשים לב שכל אחד מסוגי התמלולים הוא בעל מאפיינים ייחודיים, ועל כן עדיף לייחד בעלי מקצוע שיש להם ניסיון וידע בתחום, וכמו כן מתמצאים בדרישות הייחודיות שכל תמלול דורש.

בתמלול משפטי על החברה לייעד מתמלל המתמצא בכללי התמלול המשפטי לעבודה זו. על התמלול המשפטי לכלול מספור שורות, להגיע עם תצהיר משפטי ועליו להיות מדויק ביותר. מתמלל כזה צריך להיות בעל יידע או ניסיון, כדיי שהחברה תוכל לתת תצהיר שיהיה קביל בבית המשפט. בתמלול מסוג זה יש למצוא מתמלל מנוסה ואמין שישמור על הדיסקרטיות הנדרשת בעבודה עם חומרים רגישים. מתמלל מנוסה ייתן מעטפת שירותים רחבה ככל האפשר ללקוח. הוא יידע להסביר ללקוח מה עליו להביא ולהציג בפניי בית המשפט, וכיצד עליו לנהוג בעת מסירת התמלול לגורמים הרלוונטיים, דבר שיחסוך ללקוח זמן ומאמץ.

בתמלול לכבדי שמיעה בהרצאות, בהכשרה מעשית ובאקדמיה חשוב כי המתמלל יתמצא במילים המדוברות, על מנת שיוכל להקלידן כראוי. חשוב שהמתמלל יגיע מספר דקות קודם ההרצאה ויודע שיש לו את הגישה לתמלול במסך גדול (אם התמלול למספר אנשים), או לתמלול שיגיע למחשביהם של לקוחותיו. לחלופין אם התמלול יתבצע בזום על המתמלל לקבל גישה מבעוד מועד לזום, גישה שכזו ניתנת על ידי בעל הפגישה כפי שהוגדר בפתיחתה בתוכנת הזום. על המתמלל לוודא שאוכן עבורו אזור עבודה מסודר שיהיה נוח ונגיש ללקוחותיו, ולוודא את זמני הפגישות וההפסקות. בנוסף לכך, על המתמלל להקליד בזריזות רבה של 60-120 מילים לדקה כדיי שלקוחותיו יוכלו להנות מההרצאה בשלמותה.


בתמלול לחברות על חברתנו לספק אדם אמין ומקצועי, שכן לעיתים יש חומר רגיש בחברות, ועל החברה להבטיח חיסיון מקצועי. בתמלול לחברות עלינו לברר מה נושא ההרצאה או הפגישה ובמידת הצורך לתמלל את הדיון תוך שימת דגש על האינטונציה של הדובר וכוונתו כפי שמובנת מהשמע.

תמלול המשלב שירותים נוספים:

לעיתים התמלול דורש שירותים נוספים כדי שיהיה מוכן לשימוש בידי הנמענים שלו. תמלול עשוי לכלול בעת הצורך עריכה לשונית או תרגום לשפה שונה מהשפה בה המלל נאמר. חברה מקצועית ואמינה המתמחה במספר תחומים חוץ מתמלול ומספקת שירותים של עריכה לשונית או תרגום, הנעשים בידי גורמים שלהם ההכשרה המתאימה לכך יכולה לחסוך ללקוח זמן ומאמץ. החברה תחסוך אף התנהלות מול מספר גורמים וחברות, ותמנע טעויות שיכולות לנבוע מחוסר היכרות עם תחום התמלול או התרגום והעריכה הלשונית. מתמלל שיודע לתרגם תוך כדי התמלול או לערוך לשונית את שדובר על מנת ליצור סיכום קריא וערוך של הדברים, יכול לתת מענה בצורה הטובה ביותר ולחסוך אף זמן וכמובן כסף למקבל השירות.

תמלול סינכרוני או שקלוט:


תמלול בזמן אמת הוא תמלול שנעשה לרוב עבור כבדי שמיעה או חברות עסקיות. בתמלול בזמן אמת משך התמלול הוא כמשך הפגישה או ההרצאה שעל המתמלל להקליד. במקרה כזה ניתן לדעת מראש במדויק כמה זמן לוקח התמלול, ועל כן כמה שעות יהיה על הלקוח לשלם עליהן. במקרה של תמלול בלייב התמלול צריך להיות זריז ביותר על מנת שהמתמלל יספיק להקליד בקצב של דיבור הדוברים. מתמלל שאינו מנוסה בתמלול בזמן אמת, עלול לגרום לכבד השמיעה להפסיד חלק חשוב מהנאמר ולגרום לתסכול. לחלופין מתמלל שלא יתמלל חלק נכבד מהפגישה העסקית ,עלול לפספס חלקים חשובים שיכולים להוות את הבסיס להסכם המשותף, דבר שיגרור מחלוקות בהמשך הדרך בין הצדדים. במקרים מסוימים הלקוח יציין מראש כי על השיחה להיות מוקלטת, על מנת לוודא כי המתמלל לא פספס דבר כלל. בקשה שכזו כמובן תגרור עלויות נוספות של תמלול א-סינכרוני, ווידוא של התמלול. אם ההקלטה תתבצע ע"י חברת התמלול יש לוודא שהחברה מתמצאת בתחום, וברשותה הציוד הדרוש ליצירת הקלטה איכותית ובהירה לשומע. יש לשים לב כי בזמנים כתיקונם על המתמלל להגיע למקום התמלול, דבר שכרוך בעלויות נסיעה ועלול לייקר את התמלול. עם זאת בעקבות משבר הקורונה רוב חברות התמלול שבשוק כיום מציעות תמלול בזום, בזמן אמת או מהקלטה. זהו תמלול כתוביות בזום או תמלול פרוטוקול בזמן אמת, שיכול לסייע בזמנים בהם הלימודים או הפגישות נערכים במרשתת.

שקלוט הוא תמלול שנעשה שלא בזמן אמת. תמלול שאינו מתבצע בזמן אמת יכול להוות פתרון טוב למקרים בהם לא הייתה אפשרות לתמלל בזמן אמת, למשל בעת הקלטה חשאית. ולחלופין כאשר הלקוח רוצה שתתבצע עבודה יסודית, שבה שום פרט לא יתפספס ממה שנאמר. חשוב לשים לב כי שקלוט אינו אורך כאורך ההקלטה שבידי הלקוח, אלא כל שעת הקלטה לוקחת בין 2-3 שעות עבודה בממוצע. למה זה קורה? שקלוט הוא יסודי יותר, ועל כן לעיתים המתמלל יכול לפספס מילה שנאמרה, ולחזור אחורה כדי לוודא שהבין כהלכה. בנוסף לכך, תמלול הקלטות תלוי במספר גורמים נוספים מעבר למשך התמלול- איכות ההקלטה ואופן ההקלטה הם גורם חשוב בתמחור תמלול הקלטות. בעת שהמתמלל אינו יכול להבין את הנאמר נדרש זמן נוסף לעבודה על התמלול, בין אם משום שדרוש זמן נוסף למתמלל להבין את ההקלטה, ובין אם התמלול דורש שירות נוסף אף של סינון וניקוי ההקלטה מרעשי רקע שעלולים להעיב על הבנת הנאמר, שירות שכזה יכול לייעל את התמלול אך הוא דורש צוות מיומן של מומחים לשמע שיכולים לסנן ולנקות את השמע ועל כן הוא מייקר את עלות התמלול. אם ההקלטה ומועדה ידועים מראש, ניתן להתייעץ עם חברת תמלול המנוסה בתמלול הקלטות. החברה תוכל לייעץ כיצד להקליט בצורה הטובה ביותר, ולהימנע מבעיות בעת התמלול ועלויות נוספות. כמות הדוברים בהקלטה יכולה להשפיע על המחיר גם כן, לעיתים הם עולים בדיבורם אחד על השני, ויידרש זמן נוסף להבינם וזמן נוסף לכתוב את הנאמר. שכן כל דקה דורשת המון השקעה ופיענוח בעת ששני הדוברים מדברים בו זמנית, מה שמעריך את זמן העבודה.

אופן התמלול ותוכנות ייעודיות-


התמלול יכול להתבצע בתוכנה ייעודית לתמלול או בפורמט שמתאים לאופי התמלול. תמלול שכזה מוכר וידוע למרבית המתמללים. התמלול אורכו ואיכותו יכולים להיות מושפעים מהתוכנה בה משתמשים. תמלול בסטנוטייפ למשל יכול לקצר את התמלול משמעותית, עיקר השימוש בסטנוטייפ הינו בבתי משפט, אך נכון להיום המכשיר אינו נמצא בשימוש בארץ. ניתן לקרוא על מכונה זו במאמר הבא.

עם זאת בשל המצב הנוכחי ובתמלולים מסוגים שונים נדרשת עבודה על ממשק שונה מזה הנהוג במרבית התמלולים. תמלולים המתבצעים בזום בזמן אמת העבודה בהם תתבצע דרך ממשק התוכנה של הזום, בה ניתן להוסיף כתוביות לנאמר בזמן אמת. לחלופין ניתן להשתמש בתוכנת doc כדיי להעביר ללקוח את התמלול בזמן אמת, במקרים בהם לא ניתן להוסיף כתוביות לנאמר . במקרה שכזה על המתמלל להיות מנוסה בהגדרות וממשק התוכנה ,ויוכל אף להדריך את הלקוח כיצד לשנות את הגדרותיו מבעוד מועד. ניסיון המתמלל עם התוכנה יימנע תסכול שיכול לנבוע מהתעסקות עם התוכנה בזמן אמת, דבר שיכול לגרום לפספוס של חלק מההרצאה או הפגישה, וזמן יקר של הלקוח שייועד לדברים טכניים שלא לצורך.

תמלול כתוביות בסרטונים על מנת להנגיש אותם לקהל כבדי השמיעה או ליצירת תרגום צריך להתבצע על ידי מתמלל שמכיר את התוכנות הייעודיות, כמו למשל Adobe להוספת כתוביות סרטונים. מתמלל זה ידאג לכתוביות שיגיעו בד בבד עם השמע בסרטון (בתזמון הנכון). כתוביות שכאלו יתנו נופך של עבודה מקצועית, ללא קטיעות או טעויות בעריכת הסרטון, ומבלי לפגום ברזולוציה.

בבואנו לתמחר תמלול ללקוח אנו מבררים תחילה את הדברים הבאים: האם זהו שקלוט או תמלול בזמן אמת? האם התמלול מתבצע במקום מסוים או בזום? האם יש פורמט מסוים שבו הלקוח מבקש לקבל את התמלול? מה מטרת התמלול?- תמלול משפטי, תמלול הרצאות, תמלול עסקי, תמלול ראיונות. מה איכות התמלול? כמה דוברים בהקלטה? – לשם כך יש לשלוח את התמלול לבחינה ראשונית שלו בטרם יתקבל התמחור הסופי, וכמובן מה דרישותיו הנוספות של כל לקוח.

יש מספר דרכים שונות לתמחור התמלול- יש חברות שמתמחרות לפי זמן הקלטה או זמן משוער לפגישה או הרצאה. במקרה כזה יש לשים לב כי בתמלול הקלטות בדרך כלל יש מחיר מינימלי לשקלוט, ולכן יהיה סכום קבוע שיילקח אף אם ההקלטה הינה מספר דקות בודדות. בפגישה או הרצאה שמתארכות מעבר לזמן שסוכם מראש, יש לבחון האם יש אפשרות להאריך את זמן מתן השירות. כאשר הזמן הדרוש לתמלול הוא מעל מספר שעות מסוים, על המתמלל לקבל הפסקה ככל עובד שנותן שירות, לכן יש לתאם מראש עניין זה על מנת למנוע אי נעימויות בזמן אמת. כאשר התמלול לוקח שעות רבות לעיתים חברת התמלול תספק יותר מעובד אחד. יש לשים לב לתיאום בין זמן ההגעה והעזיבה של כל אחד מהעובדים, על מנת למנוע חפיפה בין השעות שלהם ולמנוע התייקרות התמלול שלא לצורך. ישנן חברות תמלול שמתמחרות על פי דף, או מספר שורות. במקרה זה יש לשים לב האם יש מספר שורות או דפים מינימלי לתמלול. האם המחיר מתייקר מעבר למספר דפים או שורות מסוים, וכמובן מה גודל הפונט והדף אותו מתמחרים. יש לשים לב כי המילה "דף" יכולה להתייחס לדף בהגדרתו היומיומית בגודל A4, או להתייחס למספר מילים מסוים שייקרא "דף" בז'רגון המקצועי של המתמללים. דף יכול להיות בין 250-300 מילים, וינוע בין 28-26 שורות לערך. יש לשים לב לאופן בו התמלול מתבצע, לרוב התמלול מתבצע במחשב אך לעיתים הוא יכול להתבצע כקלדנות במכונה ייעודית או בכתב יד.

חברת ד"ר לוגי מתמחרת את התמלול בהתאם לסוגו, סוגים מסוימים יתומחרו לפי דקות או שעות וסוגים אחרים על פי שורות או דפים. כך ששעת הקלטה היא 3 שעות תמלול בפועל. אנו מתחייבים לעמידה בלוחות זמנים התואמים לדרישת הלקוח ולאיכות בלתי מתפשרת.

מחירון לתמלול משפטי


מחירון לתמלול שאינו משפטי


תמלול בזמן אמת- במקרה כזה על הלקוח לציין את אורך הפגישה\ הרצאה ואת הנושא עליו ידובר בה. כמובן שיש לתת את הדעת לכך שמעבר למספר שעות מסוים ייתכן צורך בשני מתמללים או בהפסקות למתמלל, דבר שייקר את עלויות התמלול. בתמלול במקום פיזי על המתמלל להגיע למקום התמלול, ולכן ישנן עלויות של נסיעות לאזורים שונים בארץ. חברת ד"ר לוגי מתמחרת תמלול סימולטני לפי שעה. שעת תמלול (60 דקות) נעה בין 150-250 ₪

אנו בחברת ד"ר לוגי שמים את המתמלל ואת שביעות רצונו במרכז. אנו מאמינים שעבודתו של המתמלל מושפעת מגורמים שונים, בהם שביעות רצונו ממקום עבודתו ודרישות התפקיד. בצורה הזו אנו דואגים שכל לקוח יקבל את השירות הטוב ביותר, שמגיע ממתמלל המגיע לעבודה מתוך תחושת שליחות, ורצון לעבוד בחברתנו.

לסיכום ניתן להגיד כי תמחור תמלול הינה עבודה הדורשת מאמץ הן מטעמנו והן מצד הלקוח אך המטרה היא תוצאה משביעת רצון לכל הצדדים.


334 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page