top of page

הקשר בין הפקת וידאו לבין הפקת כתוביות


יש שני שירותים שהם קצת דומים והם קצת שונים: הפקת כתוביות והפקת וידאו. הפקת וידאו היא השירות הכללי ואילו הפקת כתוביות, היא חלק מהשירותים שאפשר לתת בתחום הפקת הווידאו. הפקת הווידאו כוללת תחומים רבים שאינם קשורים לכתוביות, אלא את כל היוצרים של הווידאו או הסרטון. היוצרים הללו כוללים בראש בראשונה תסריטאי ובמאי בטקסט כתוב, או קופירייטר לפרסומות. בסרטון דוקומנטרי יש יותר דגש על החלטות בימוי מאשר לתסריט, אבל אפשר גם לשלב בין שתי הסוגות. שמעתם על ואלס עם באשיר?


נוסף לתסריאי ולבמאי נצטרך גם עורך וידאו שיהפוך את הצפייה לרציפה יותר, מהנה יותר ובלי טעויות. בטקסט מתוסרט נצטרך לעיתים עורך תסריט שיסלק את המוקשים וייתן רעיונות איך להפוך את הטקסט לקולח יותר. אם מדובר בהפקה מורכבת נצטרך גם אנשי מקצוע מתחום ההפקה שידאגו להביא את אנשי המקצוע כמו שחקנים, פרזנטורים, צלמים, ידאגו לימי הצילום ולמקומות הצילום ועוד. לאחר הצילומים דואגים לאנשי המקצוע האחראים לכל הדברים שאחרי הצילום, וזה נקרא בעגה המקצועית פוסט פרודקשן, מה זה כולל? עריכת הווידאו, הלחנה והוספת הפסקול, הוספת אפקטים ויזואליים וקוליים, לפעמים דיבוב או המרה לפורמטים אחרים.


אפשר לראות בהפקת כתוביות לווידאו כחלק מהפוסט פרודקשן. הפקת הכתוביות לווידאו כוללת כמה היבטים: תמלול הכתוביות או תרגום של הטקסט בקול לטקסט בכתב בשפה אחרת, ולאחר מכן עורך הכתוביות מתזמן את הכתוביות ומתאים לדוברים והמגיה בודק שלא נפלו טעויות בעברית או בשפת היעד.


כיום מעטים המכינים סרטונים לקהל הרחב שמוותרים על הכתוביות. הכתוביות הן מה שהופך את הטקסט המוקלט לנגיש יותר ומובן יותר, ודאי עבור לקויי שמיעה, אך לא רק.


לכן כשמחפשים מפיקי וידאו אסור לוותר על שילוב הפקת כתוביות. כיום יש כמה טכנולוגיות שמשפרות את הליך הפקת הכתוביות כחלק מהפקת הווידאו, טכנולוגיות קול וטכנולוגיות תמלול המזהות את המילים, יש היום גם טכנולגיות לזיהוי שגיאות. אך כמו בכל עבודה המחשב והאדם עובדים הכי טוב יחד. מגיהים ומתמללים מקצועיים מזהים את הפקשושים של המחשב ומתקנים אותם.


יש כמה סוגי כתוביות לווידאו:


הפקת כתוביות


כתוביות צרובות או בילט-אין: כתוביות אלו מגיעות עם התמונה ואינן ניתנות להפרדה כי הן הופכות לחלק מהתמונה המוצגת על המסך.


כתוביות פנימית גמישות: כתוביות אלו מגיעות עם קובץ הווידאו אך אינן חלק מהתמונה ולכן אפשר להסירן לפי דרישה. אפשר לעשות זאת באמצעות תפריט הווידאו. שם אפשר לבחור מכמה שפות ולבחור את השפה שתופיע בכתוביות.


כתוביות חיצוניות גמישות: כתוביות אלן הן כתוביות שלא מגיעות עם קובץ הווידאו. אלא נוספות לאחריו בפורמט srt. בקובץ זה יש רק שפה אחת אבל אפשר להוסיף קובצי כתוביות בשפות נוספות. קובץ הכתוביות נשמר באותו שם כמו שם קובץ הווידאו, רק שם הפורמט שונה.


יש כמה תוכנות שאליהן מעלים את הכתוביות ומצרפים לווידאו, למשל אדובי פרמייר, פיינל קאט פרו ועוד.


עבור עריכת וידאו וכתוביות מתוחכמת יותר אפשר להשתמש בפורמט VTT, המאפשר פופאפים ואפקטים. אבל הוא זמין רק מ-HTML5 וזמין בינתיים רק במערכות וידאו סגורות שאינן רלוונטיות עד כה לקהל הרחב.


ראינו כמה שימושים של הפקת הכתוביות כחלק מהפקת הווידאו. נציין עוד מטרה אחת חשובה: קידום אתרים. יש לכך שתי סיבות: מנועי החיפוש מזהים טוב יותר טקסט וסרטונים עם כתוביות נצפים בממוצע יותר. מספר הצפיות משפיע אף הוא על הדירוג של מנועי החיפוש. בד"ר לוגי נתאם עבורכם את אנשי המקצוע המתאימים לכם.


23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page