top of page

תמלול בווטסאפ

עודכן: 14 באוק׳ 2021

מה השימוש של תמלול וואטסאפ? מתי צריך אפליקציות ומתי מתמלל אנושי? ואיך ד"ר לוגי ימצאו את המתמללים המתאימים לך


דרור ניר קסטל | 19.08.2021


למה בכלל צריך תמלול בוואטסאפ? הרי מקבלים הודעות טקסט. אולי זה היה נכון פעם, אבל היום המצב שונה בהרבה, ההודעות הקוליות הפכו לדבר שבשגרה למי שאין זמן להקליד. עם זאת, המאזינים היו מעדיפים הודעות בטקסט - כיוון שזמן הקריאה קצר מזמן ההאזנה.האם יש פתרונות לכך? ומה השימושים של תמלול וואטסאפ?


תמלול וואטסאפ אפליקציות


לאחרונה נכנסו לשוק כמה אפליקציות ההופכות את חוויית הודעות הקוליות בואאטסאפ לפחות מתסכלת. כך למשל האפליקציה "תכתוב אחי Scriby" של היזמים אביאל ניאגו, רובי אביזמר ודן ארז מאפשרת להפוך כל הודעה קולית לתמלול. איך זה מתבצע?


פשוט מאוד. מורידים את האפליקציה. לאחר מכן לוחצים לחיצה ארוכה על ההודעה הקולית ולוחצים על כפתור השיתוף ובוחרים את סמל האפליקציה "תכתוב אחי". לטענת היזמים, התמלול מתאים לעברית ובהקלטה איכותית מגיעה ל-90% הצלחה. האפליקציה מתאימה גם לתמלול קובצי קול נוספים. נכון לעכשיו היא זמינה רק באנדרואיד.


אפליקציה נוספת היא voicepop המאפשרת תמלול של הודעות קוליות קצרות במגוון שפות. השיטה דומה לשיטה של Scriby. מורידים את האפליקציה, לחוצים לחיצה ארוכה בהודעת הוואטסאפ הקולית ומשתפים לסמל האפליקציה. החיסרון הוא שהיא מתמללת רק חמש דקות, כך שאם ההודעה ארוכה היא תתממל רק את חמש הדקות הראשונות. היתרון הוא שהיא יכולה לשמש במגוון שפות, כולל עברית.




השימוש בתמלולי וואטסאפ

השימוש בתמלול בוואטסאפ הוא לא רק בשביל הכיף. יש לו חשיבות רבה בתמלול המשפטי. כשמגישים את הפרוטוקולים לבית המשפט צריך לצדו גם את ההקלטה. החשיבות של כך היא שהשופט יוכל למצוא במדויק היכן דברים נאמרו, על ידי מי ועוד. לכן צריך להיות דיוק במספרי העמודים, במספרי השורות ובדוברים. כמובן שתמלול לבדו אינו ראיה ויש צורך גם בהקלטה.



מתי צריך מתמללים עבור שיחות וואטסאפ


ציינו שכיום תוכנות ואפליקציות המתמללות בהצלחה מרובה הודעות קוליות, אבל זה לא מספיק. כאמור, שתי האפליקציות המובילות מתקשות בכמה תחומים:


אם ההקלטה לא ברורה דייה, למפענח אנושי עדיין יש יכולת טובה להבין מההקשר ולהשלים מה שנאמר. כמובן שאם הדברים לחלוטין לא ברורים יש לציין זאת בתמלול ולא להמציא בעצכם. זה חשוב מאוד בדיני ראיות.


כאמור תמלול הוא כלי הכרחי לדיני המשפט, ולכן צריך עין נוספת שתבדוק הן הכתיב והן את הדיוק של התמלול לעומת ההקלטה וכאן נכנס לתמונה המתמלל האנושי והנבון.

הרבה מהאפליקציות גם מוגבלות בכמות התמלול. לא כך המתמלל האנושי, שעובד לפי הזמנות מראש של כמוית אודיו גדולות. זה גם הרבה יותר נוח מלשבת כל היום ולשתף הודעות קוליות.


איך ד"ר לוגי תורמים לך


בד"ר לוגי אנחנו בוחרים עבורך את המתמללים המוכשרים ביותר לתפקיד. מה זה אומר? מתמללים בעלי ניסון רב, עם ידע רב בשפת היעד, לא רק עברית. אנחנו מתמחים גם בתמלול מאנגלית ומשפות נוספות. אנו עורכים למתמללים בדיקות, את הרקע שלהם והתאמה לסוג התמלול, ההבנה בתחום, למשל משפטי או רפואי, ועוד. כך שלב הגיוס נחסך ממך, ואנחנו נתאים לך מתמלל המתאים בדיוק לצרכיך.


סיכום


אנחנו חיים בדור טכנולוגי שבו הרבה מהעבודות שלנו מוחלפות על ידי אפליקציה ורובוטים, אבל הבנת הקשרים רבה זו עדיין משימה מסובכת לאפליקציה. לכאן נכנסים לתמונה המתמליים המקצועיים, שכבר מכירים את העבודה, יודעים לאילו בעיות לצפות ומבינים גם את הטעויות שהתוכנות עלולות ליפול בהם. הם גם משתמשים בתוכנות ככלי עזר ועורכים בקרה על עבודתן. אם אתם רוצים תמלול, משופר, מבוקר ואיכותי, אתם מוזמנים לפנות אלינו בהקדם


267 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page