top of page

תמלול מהקלטה וקלדנות

עודכן: 1 במרץ 2021

מה ההבדל בין תמלול, תמלול הקלטות וקלדנות ואיך נקבעים המחירים


שני מקצועות נשמעים קצת דומים אבל גם שונים, תמלול וקלדנות. מה ההבדלים ביניהם? הרי קלדן בבית משפט למשל גם מתמלל את הדוברים בבית המשפט. גם בתמלול הקלטות המתמלל הוא גם מקליד. אך לא כל הקלדה היא תמלול. בואו נעמוד על ההבדלים ביניהם:


מה ההבדל בין קלדנות ותמלול

קלדנות: אתר מילוג מתאר את מקצוע הקלדנית בעלת מקצוע שתפקידה הוא להקליד נתונים או מסמכים במחשב. נציין כי רוב הקלדנים יודעים להקליד מהר או בצורה עיוורת, בלי להסתכל על המקשים. יש קורסים רבים המלמדים את שיטת הקלדנות העיוורת ומלמדים כיצד להקליד מהר יותר.


תמלול: תמלול הוא כל הקלדה שמקורה בטקסט מושמע. אם מדובר בטקסט מוקלט באודיו או בווידאו זהו תמלול מהקלטה, הנקרא גם שקלוט. אם התמלול נעשה תוך כדי הרצאה, ישיבה או אירוע הוא נקרא תמלול בזמן אמת או תמלול סימולטני. הכישורים הם קצת אחרים, מתמלל מהקלטה יכול להחזיר אחורה את ההקלטה ולשבת זמן רב עליה עד שהכול מובן. בתמלול בזמן אמת לעומת זאת אפשר להקליד רק מה ששומעים ברגע זה, כלומר המתמלל יכול להקליד רק מה שהוא שומע ואין לו אפשרות לתקן, למעט תיקוני הגהה.


תמלול והקלדה של מילים

תמלול מהקלטה יכול לשמש למקרים אישיים, עבור סטודנט או מרצה שמעוניינים שיתמללו להם את ההרצאה, חוקר שרוצה שיקלידו לו קבצים שהוא חוקר, מנהלים שרוצים שיקלידו להם פגישות וישיבות ועוד.תוכלו לקרוא עוד כאן.


אפשר לומר שכל מתמלל הוא גם קלדן, אבל לא להפך. כיום יש הבחנה, המתמלל מקליד מה שהוא שומע והקלדן מתמלל מה שהוא רואה, כלומר הופך טקסטים בכתב יד לטקסטים במחשב או בקובץ דיגיטלי אחר. יש המון ספרים ומסמכים שלא עלו על הכתב, ולכן יש עדיין ביקוש מסוים למקצוע זה, גם אם כולנו כבר עברנו להקלדה ישירה במחשבים.


הבדל נוסף בין קלדנים הוא שכיום רוב המתמללים הם פרילנסרים או סוכנויות תמלול. קלדנות יכולה גם להיות חלק מהגדרות העבודה של מזכירים או מזיני נתונים. מתמלל גם יכול לתמלל תרגום, כלומר לשמוע בשפה אחת ולתרגם בכתב לשפה אחרת - תמלול תרגום.



ביקוש לקלדנות ולתמלול


למרות שיש ביקוש כלשהו לקלדנים, יש כמות גדולה יותר של מחפשי עבודה מהיצע משרות, כך לפי נתוני הלמ"ס. כך שכיום הרבה מהעבודה בקלדנות היא לא עבודה של שכירים אלא עבודה לפי פרויקטים.


הביקוש לתמלול גדול יותר עם המעבר לעבודה מהבית ויש צורך שדברים שהוקלטו יועלו על הכתב ויהיו ברורים יותר ומהירים יותר להבנה. ביקוש רב יש גם לתמלול ראיונות. תמלול ראיונות משמש חוקרים באקדמיה, עיתונאים כותבי סיפורי חיים ועוד. אומנם נוצרות יותר טכנולוגיות המאפשרות תמלול באמצעות בינה מלאכותית, אך גם החברות המייצרות אותן מעסיקות מתמללים כדי לבקר את הטכנולוגיה. אם אתם צריכים עבודה איכותית ולא מהירה, גם אז עדיף לפנות למתמלל אנושי מקצועי.


מחיר תמלול מהקלטה ומחיר קלדנות


כיוון שיש הבדל באופי העבודה יש גם הבדל בשיטת התמחור: מחיר תמלול נקבע לפי שעת הקלטה, איכות ההקלטה, מספר הדוברים, הניסיון של המתמללים ועוד. מחיר קלדנות נקבע בין היתר לפי מספר מילה, עמוד, מס שורות ועוד. תוכלו לקרוא עוד על זה במאמר על איך מתמחרים תמלול.

224 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page