top of page

איך מוצאים עבודה בתמלול

תקופת הקורונה הפכה את מקצוע התמלול למבוקש יותר, הן בצד ההיצע, הן בצד הביקוש. מדובר בעבודה שרבים מאיתנו יכולים לבצע מהבית, העולם הופך למקוון יותר והקלטות והרצאות רבות צריך להנגיש לקהל הרחב, גם ללקויי שמיעה, אבל לא רק.


אז אם דווקא בתקופה קשה זו יש יותר ביקוש למתמללים, איך מוצאים בזה עבודה? קודם כול אתם יכולים לשלוח קורות חיים לד"ר לוגי ונענה בהקדם.



מה מתמללים עושים בעבודה


אם הגעתם עד פה אתם בטח יודעים פחות או יותר מה מתמללים עושים, מאזינים לקובץ מוקלט או צופים בקלטת, סרטון מצולם וכו', ואז מקלידים את הנאמר לטקסט. מדובר בעבודה פשוטה שמצריכה כישורים שעליהם נדבר.


מה הכישורים הנדרשים ממתמלל


יש כמה כישורים הנדרשים ממתמלל, ובראשם סבלנות. גם תמלול של טקסטים קצרים למדי יכול להימשך שעות, צריך לחזור ולהאזין אם שמענו את המילה הנכונה. כישור נוסף הוא כישור בשפה שבה מתמללים. הרבה פעמים העבודה היא מהירה, והתמלול צריך להיות מדויק ונקי כמעט משגיאות. לכן אם יש לכם שגיאות כתיב, זו לא בדיוק העבודה בשבילכם. גם צריכים להיות בעלי יכולת הקלדה מהירה והבנה טובה של השפה. מובן שגם כישורי קשב וריכוז יעילים לעבודה מעין זו. לעיתים תצטרכו כישורים טכנולוגיים ולמידה מהירה של תוכנות. כמובן שגם תשומת לב לפרטים חשובה.


איך מתחילים במקצוע


אחד הדברים החשובים הוא לבחור תחום התמחות. לתקופה זו שני התחומים הכי מבוקשים הם תמלול משפטי ותמלול רפואי. אם יש לכם ידע בתחומים אלו, ובעיקר הכרה של המונחים, זה יכול לסלול לכם את הדרך אליהם בהצלחה.


בתמלול המשפטי נדרשת במדינות רבות תעודת הסמכה המעידה על יכולת תמלול טובה ובקיאות בנושאים המדוברים. יש מדינות שבהן תצטרכו הכשרה ספציפית לציוד ולמקלדות המיועדות לתמלול כמו הסטנו.


גם תמלול רפואי דורש ידע נרחב בטרמינולוגיה ובהרבה מדינות נדרשת הסמכה. בשגרה הרבה מהתמלול הרפואי נעשה במוסדות רפואיים. עם זאת, בעקבות משבר הקורונה רבים הפכו לעובדים מהבית.


התמלול שבו אנו מתמחים בד"ר לוגי הוא תמלול לכבדי שמיעה. אלו יכולים להיות תמלולים בזמן אמת לסטודנט באוניברסיטה או למשל תמלול כתוביות לסרטים ולסדרות. מובן שהתמלול בזמן אמת קשה יותר אך גם מתגמל יותר.


תמלול במחקר ובעיתונות: בתמלולים של ראיונות עבור מחקר או עבור עיתונות גם נצטרך ידע מוקדם. לפעמים עוזר הידע בתחום האקדמי. אין מסלול התמחות רשמי דווקא לתמלול במחקר או בעיתונות, אבל הידע הכללי מוסיף.


איפה לומדים תמלול


ביחידה ללימודי חוץ אפשר ללמוד תמלול על גווניו ותנאי הקבלה היחיד הוא מבחן סף על ידע בעברית. גם עמותת נגישות ישראל מכשירה מתמללים לכבדי שמיעה לאירועים, כנסים ועוד. מדובר בקורס של שני מפגשים בלבד בעלות נמוכה. ארגון בקול עם ביטוח לאומי מספק קורס רחב למתמללים עבור נגישות בעלות שאינה עולה על 1,500 שקל. גם בלימודי תרגום יש בחלק מהמקומות התייחסות לתמלול.


הצעת עבודה בתמלול

איך מוצאים עבודה בתחום התמלול


אם סיימתם קורס או אתם מעוניינים להתחיל במקצוע, כדאי להחליט מה אתם מעדיפים, להיות שכירים או עצמאים, לעבוד דרך סוכנות או לקדם את עצמכם. אם אתם מעדיפים לעבוד דרך הסוכנות, הדבר הפשוט ביותר הוא לשלוח את קורות החיים שלכם לכמה שיותר סוכנויות כמו ד"ר לוגי, לעקוב אחרי מודעות הדרושים באתרים וברשתות החברתיות. אם אתם חושבים יותר על כיוון עצמאי, כדאי להקים דף פייסבוק או קבוצה, להקים אתר, להשתתף בקבוצות השונות, כמו מחפשים תמלול, קלדנות ותמלול, עבודה מהבית ועוד. גם כדאי לכתוב מאמרים המראים על אמינותכם, להצטרף לקבוצות נטוורקינג ולהכיר אנשים מהמקצוע.


כמה מרוויח מתמלל


שאלת השאלות. קלדנית בבית משפט מתחילה מרוויחה בערך 6,500 בחודש ולאחר מכן השכר עולה. בתמלול רפואי באנגלית יש שכר של כ-22 אלף דולר בשנה שכר ראשוני, השכר החציוני 35,250 דולר בשנה, והשכר הגבוה מעל 50 אלף. עצמאים כמובן קובעים את המחיר שלהם, אבל נהוג לשלם לפי דקת תמלול ולפי איכות הקובץ המוקלט.


מאת: דרור ניר קסטל

1,218 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page