top of page

מה צריך להיות על שער עבודה אקדמית

עודכן: 15 במרץ 2021

מה הפרטים שצריכים להיות בשער עבודה אקדמית? איך מעצבים שער עבודה אקדמית? מה השגיאות הנפוצות?

וגם: איך לבחור כותרת


אחת השאלות שעולות הרבה בתחום של עריכת עבודות אקדמיות ועריכה לשונית היא איך כותבים שער לעבודה אקדמית. קודם כול לכל מוסד יש כללים משלו: כלפי פונטים, יישור, הבלטות, לוגו של שם המוסד ועוד. לכן תצטרכו להתייעץ עם המוסד ועם הפקולטה הרלוונטית וכן עם המרצה. המדריך הזה יעשה לכם סדר בהנחיות החוזרות בכל עבודה אקדמית: פרו-סמיניריון סמינריון, תזה ודוקטורט.


עבודה אקדמית דוקטורט


הפרטים על שער העבודה

קודם כול את כל הטקסט מיישרים למרכז. ב בחלק העליון לרוב יהיה כתוב שם המוסד, מתחתיו שם הפקולטה ומתחתיה שם המחלקה. במרכז, בחלק האמצעי שם העבודה מודגש וגדול. סוג העבודה יהיה כתוב הרבה פעמים מעל שם העבודה ומתחתיה במסגרת איזו קורס או מה מטרת העבודה (לקבלת דוקטורט, תואר שני ועוד). יש מקומות שבהם דורשים לציין את מספר הקורס.


בתחתית כותבים את שם מגיש העבודה או המגישה ואת מספר הזהות שלהם וכן תאריך. יש הבדלים בין קורסים ובין מוסדות בהנחיות לגבי הדגשות, מירכאות, שימוש בתאריך עברי, שימוש ביום ההגשה או רק בחודש ועוד.




מודל 1 לשער עבודה אקדמית (תזה)


מכללת ד"ר לוגי

הפקולטה ללימודי היהדות

המחלקה ללימודי עריכה לשונית

עבודת גמר לתואר שני


איך כותבים שער עבודה אקדמית

מגיש: מר לוגי

ת"ז: 0000000000

בהנחיית ד"ר יוגי לוגי


מרץ 2021



מודל 2 לשער עבודה אקדמית (עבודת תזה)


אוניברסיטת ד"ר לוגי

המחלקה לכתיבת תוכן

בעיות בעבודות אקדמיות

עבודת תזה (עבודה מסכמת) זו הוגשה כחלק מהדרישות לקבלת תואר

במדעי הדשא

באוניברסיטת ד"ר לוגי

על-ידי

אלמוני פלמוני

העבודה הוכנה בהדרכתו של ד"ר יוגי לוגי

מרץ 2021


מודל 3 (סמינריון)


אוניברסיטת

ד"ר לוגי

הפקולטה למדעי הכוחן


החוג ללימודים חשובים

הנושא : ____________________________

עבודת רפראט / סמינריונית

בקורס: ______________


שם המורה: ______________


שם התלמיד/ה: ______________


מספר ת" ז:______________


חוג: ______________


תואר: ______________


תאריך הגשה: ______________



שגיאות בכתיבת שער עבודה אקדמית


השגיאה הראשית בכל מטלה אקדמית היא אי ציות להנחיות. הציון מושפע בראש ובראשונה מההיענות להנחיות, כך בשאלות שאנחנו נשאלים במבחנים וכך בהוראות על הגשת עבודה אקדמית. שער העבודה האקדמית כלול אף הוא בהנחיות. אם למדתם במוסד אחר או בקורס אחר, עליכם לפעול לפני הנחיות הקורס הנוכחי או המוסד הנוכחי. לצערנו, בעבודה אקדמית גם אין מקום ליותר מדי יצירתיות ועיצובים ותמונות. זה אולי מתאים לעבודה בבית ספר יסודי או בתיכון אך לא לעבודה רצינית.



שגיאה נוספת היא פירוט רב. אם אין ברירה אפשר לחלק את כותרת העבודה לכותרת משנה המופרדת בנקודתיים או בשורה חדשה, למשל "עיונים בשירת אבידן: שנות השישים עד שנות השבעים", או:


עיונים בשירת אבידן

שנות השישים עד שנות השבעים


עוד שגיאה היא מיספור העמוד. אין למספר את עמוד השער כמובן.


עיצוב שער עבודה אקדמית


לצד הפרטים שחשובים להיות בכל עבודה אקדמית, יש גם להקפיד על עיצוב. הגופן המקובל לכתיבה אקדמית בעברית בכלל הוא דיוויד 12 ויש המתירים גם אריאל ובאנגלית Times New Roman או .Courier


הרווח בין השורות הנהוג בעבודה אקדמית ככל הוא 1.5. אך שימו לב להפריד בין החלק העליון, המרכזי, והתחתון. שם העבודה יהיה הרבה פעמים בפונט גדול יותר ומודגש.


עצות אוטומטיות לעיצוב שער בוורד


לאחר שכותבים את כל פרטי שער העבודה האקדמית אתם יכולים לסמן את כל הטקסט באמצעות ctrl +a. אז מיישרים למרכז. בוורד סמל היישור מרכז הוא פסים ממורכזים כשהפס העליון והאמצעי גדולים יותר. אפשר גם באמצעות ctrl + shift + E. אפשר גם להוסיף תאריך בצורה אוטומטית באמצעות הוספה ותאריך והפורמט המבוקש לפי העדפות המרצה או המוסד.


איך לבחור כותרת לעבודה אקדמית


בעבודות יש שני סוגי כותרות, כותרת אינפורמטיבית וכותרת פיקנטית. כותרת אינפורמטיבית היא תיאור מדויק ותמציתי ככל האפשר של הנושא, כמו למשל הכותרת "מה צריך להיות בשער עבודה אקדמית" מתארת בדיוק על מה העבודה. לעומת זאת הכותרת "עבודה אקדמית, כותרות וצרות אחרות" היא פיקנטית יותר ומושכת יותר. הרבה מעדיפים לבחור כותרות מעין אלו גם למאמרים בכתבי עת אקדמיים.


מה לא יכול להיות בכותרת עבודה? כמו בשאר העבודה האקדמית התיאורים צריכים להיות אובייקטיביים ככל הניתן. כך למשל כותרת כמו "איך לכתוב שער עבודה אקדמית הכי טוב" פחות מתאימה לכתיבה אקדמית ועדיף להשתמש במונחים מדויקים יותר כמו "דרכים יעילות לכתיבת שער".





1,250 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page