top of page

סודות ההקלדה המהירה

עודכן: 19 בספט׳ 2021

מי הקלדן הכי מהיר בעולם? מה זה בדיוק הקלדה עיוורת? איך מתרגלים אותה? ואילו מכשירים בשוק הופכים את ההקלדה למהירה יותר ולנוחה הרבה יותר?


דרור ניר קסטל 05/09/2021


מי הקלדן או הקלדנית הכי מהירים בעולם? התשובה קצת מסובכת, כלומר תלוי איך מודדים. התיעוד הכי מהיר של הקלדה במכונת כתיבה נעשה ב-1944 על ידי סטלה פג'ונס שכתבה 216 מילים בדקה במכונת כתיבה של יב"מ.


כיום השיא העולמי בהקלדה מהירה באנגלית שייך לברברה בלקבורן עם 212 מילים לדקה באמצעות מקלדת דבוראק.


ב-2010 שברה מליסה תומפסון שיא נוסף עם 25 מילים מסובכות ב-25 שניות בהודעת טקסט. זה אומנם רק 100 מילים לדקה, אבל כאמור כאן מדובר בתחרות של מילים סבוכות, ארוכות וקשות לאיות ב-SMS. המשפט שבאמצעותו שברה את השיא הוא 'the razor-toothed piranhas of the genera Serrasalmus and Pygocentrus are the most ferocious freshwater fish in the world. In reality they sedom attack a human אותו הצליחה לכתוב ב-25.4 שניות לעומת מעל 30 שניות אצל המתחרה.


אם אתם חושבים שתוכלו להקלידבצורה כזו גם בעבודה שלכם, זה בכלל לא בטוח כי השיטה שהיא עשתה את זה היא לא באמצעות מקלדת או לפטופ וגם לא באמצעות הסטנוטייפ. היא עשתה זאת באמצעות טלפון סמסונג גלקסי עם מקלדת המאפשרת להקליד מבלי להרים את האצבע מהמסך, כמו ציור. בעברית עדיין אין תחרויות הקלדה רשמיות. אולי הגיע הזמן.


מהירות הקלדה


מה ממוצע זמן ההקלדה


באנגלית זמן ההקלדה הממוצע הוא 44 מילים לדקה, רחוק מאוד מהשיא. גם בעברית המספרים לא שונים בהרבה, בערך 40 מילים לדקה. עובדה מעניינת היא שגברים מקלידים 44 מילים לדקה לעומת 38 אצל נשים, ובכל זאת בעיקר נשים תופסות נתח ניכר מהתחום. גברים, אל תתביישו.


האם המהירות היא התכונה הכי חשובה בקלדנות? המהירות היא אומנם תכונה חשובה לקלדן, אבל בוודאי לא הכי חושבה. לא פחות חשוב הוא הדיוק. היום אפשר להשיג תמלול והקלדה מהירים באמצעות תוכנות, לא פעם על חשבון דיוק. המקליד המהיר ביותר צריך לעשות את עבודתו גם בצורה מדויקת עם מינימום טעויות.




איך בודקים מהירות הקלדה


יש כמה שיטות לבדוק את מהירות ההקלדה בעברית. אחת מהן היא אתר https://10fastfingers.com/. אתר זה מאפשר לכם להקליד מילים שמספק לכם מילים להכתבה ומתאר בדיוק רב את הזמן שזה לקח לכם, את מספר ההקשות ואת רמת הדיוק.

באתר https://www.typingstudy.com/ תוכלו לבדוק את מהירות ההקלדה שלכם לדקה על סמך סיפור שיינתן לכם ואותו תצטרכו להקליד. לאחר הקלדת הסיפור ייכתב לכם זמן ההקלדה הממוצע ומה המהירות לכל מקש.


תרגול הקלדה מהירה


יש כמה דרכים לתרגל הקלדה מהירה. השיטה הוותיקה היא הקלדה עיוורת, כלומר הקלדה בלי להסתכל על המקלדת. בהקלדה עיוורת שתי האצבעות המורות, אצבע ימין ואצבע שמאל, נמצאות על האותיות ח' וכ' בהתאמה. אותיות אלו מסומנות בפס בולט המאפשר לזהותן בלי להסתכל. שאר האצבעות על המקשים שמימין לאצבע הימנית ומשמאל לאצבע השמאלית, האגודלים נמצאים על מקש הרווח. שיטה זו נחשבת שיטה טובה לא רק להקלדה מהירה אלא גם בטוחה יותר ומעייפת פחות. אפשר ללמוד את השיטה בתוכנה החינמית sense-lang, במשחק המקוון חיות ואותיות.

באנגלית יש מגוון רחב יותר של תרגולים: אתר סנופי כולל תרגול להקלדה מהירה באנגלית, וגם משחקים כמו המשחק QWERTY Warriors 2


מכשירים להקלדה מהירה


יש כמה מכשירים המאפשרים הקלדה מהירה ביותר. כתבנו בעבר על הסטנוטייפ המשמש בתמלול משפטי באמצעות מספר מינימלי של מקשים. מלבדו לשימוש ביתי יש מקלדות אלחוטיות ארגונומית עם פריסת מקשים מפוצלת. אלו מתאימות הן למי שמקליד הרבה כמו קלדנים והן למי שיש לו בעיות אורתופדיות המקשות עליו להקליד. בטלפון מקלדת נוחה ומהירה היא למשל gboard של גוגל. מקלדת אחרת היא של SwiftKey הלומדת את דפוס ההקלדה שלכם, פיצ'ר שקיים כיום ברוב הטלפונים החכמים. מקלדת Fleksy לסמטארטפונים נחשבת המקלדת המהירה ביותר לטלפון חכם בזכות תיקון האיות והמחוות האינטואיטיביות.


סיכום


הקלדה מהירה עברה גלגולים רבים במשך שנים רבות, שכלולים אנושיים לצד שכלולים מכניים, תרגול ואימון רב וכיום בשוק מוצעים לכם קלדנים ומתמללים הבקיאים ברזי המקצוע, ויודעים לעשות עבודה מהירה ומדויקת. בד"ר לוגי אנחנו מתמחים בלאתר את הקלדנים המומחים, כדי לספק ללקוח עבודה איכותית וברמה גבוהה. מוזמנים ליצור איתנו קשר

1,370 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page