top of page

תמלול משפטי- גירושים ואולי אפשר להציל?!

עודכן: 12 בנוב׳ 2021

גירושין הפכו בשנים האחרונות למנת חלקם של זוגות רבים. לנוכח אחוזי הגירושין בישראל בפרט והעולם המערבי ככלל אנו עדים לעלייה דרמטית בנושא זה, ולכן לא פעם צריך תמלול משפטי לגירושין.

כיוון שהליכי גירושין בישראל עלולים להוות תמהיל של 2 ערכאות משפטיות שונות (בית דין רבני וערכאה מקבילה - אזרחית), התהליך הוא מורכב, ולתמלול ישנו חלק במידה רבה להכריע את התיק.

תמלול משפטי לגירושים נחשב כלי שובר שוויון בזכות יכולתו לגבות עדות מהימנה. לנוכח תפקידו הרם של תמלול כחלק מגירושין, אנו מספקים במאמר זה את המידע על התמלול באופן המקצועי ביותר.

תמלול כאמצעי מעבר למילים במקרי גירושין

במסגרת הליך של גירושין עלולים לעתים הצדדים להגיע למחלוקות, אי הבנות ורבים מתקשים להגיע להסדר שמרצה את שניהם, בין אם מפאת חוסר הרצון להתגרש או שמא דווקא בשל היעדר הסכמה על האופן שבו יש להתגרש.

חשיבותו הרבה של תמלול משפטי לא נעצרת אך ורק ביכולתו להעלות הקלטה על הכתב, אלא גם בהעברת האווירה והאקלים הנלווה לשיחה. כלומר במסגרת תמלול המתמלל לא רק מציין את תוכן הדברים, אלא גם את הלך הרוח שבו נאמרו, בעודו מונה פעולות ומעשים שונים שננקטו מצד המעורבים בה.

לכן במסגרת הקלטה מתומללת יתייחס המתמלל גם לשתיקות, הרמת קול הדיבור, ושאר היבטים משמעותיים אשר יכולים לחזק ולתמוך בראיה ובזווית הייחודית שמייצר ההקלטה מבקש להכניס כחלק מהתמלול לתיק הגירושים. כך לעיתים רבות יכולים הצדדים לשמוע את הנאמר פעם נוספת ולגלות רבדים רבים שלא התגלו בשיחה עצמה. עובדה זו יכולה להיות גשר ופתח להבנה בין הצדדים.

איך מתמללים

היום אין בעיה לתמלל את תיק הגירושים, הן את השיחה בין הצדדים והן את ההליך המשפטי. כל טלפון היום מאפשר להקליט את השיחות אך חשוב שהצדדים ידעו שהם מוקלטים. גם בית המשפט מאפשר להשתמש בתמלול בית המשפט בדיונים ובמשפט. כדאי בכל זאת להשתמש בשירות של חברת תמלול עם ציוד ייעודי וממסכי רעשים.

תמלול כחלק מהליך הגירושין עצמו

בנוסף לכך, השימוש בתמלולים לא מתרחש רק בהחלטת הזוג להתגרש, אלא יכול ללוותו גם במהלך הליך הגירושין עצמו. זאת לכל מששתף בדין קיימת הזכות לבקש את אישור השופט להקליט ולתמלל את כלל הדיונים המשפטיים. המשמעות של זו היא היכולת לבחון אותם לאחר מכן ולהפיק מכך מסקנות רלוונטיות כפי שנקבע בחוק כדלקמן:

רוצה לומר, לפי חוק בתי משפט-1984 התשמ''ד, נקבע כי ''ביקש בעל דין שדיון יוקלט על חשבונו, יאפשר זאת בית המשפט אלא אם כן מצא שאין לעשות כן מטעמים מיוחדים, ובלבד שהדיון מתועד בדרך אמינה ומדויקת..''.

דוגמא לכך היא התעללות מצד מי מבין הצדדים, בין אם מקורה פיזי או מילולי בלבד, כאשר באמצעות תמלול יכול אחד הצדדים לשפוך אור חדש על המתרחש בחדרי חדרים ורחוק מעין ציבורית או חיצונית.




למנוע גירושין

לסיכום – תמלול כחלק בלתי נפרד מהליכי גירושין

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, באמצעות תמלול עולה בידו של כל אחד להעניק רובד נוסף ומשמעותי לטענותיו השונות.

לעיתים יכול התמלול להוות פתח לגישור ודיבור בין הצדדים ולעיתים יכול להוות ראיה משמעותית לטובת אחד הצדדים. בעקבות התמלול לעיתים נחשפות ידיעות משמעותיות, אשר מסתתרות באמרות שנאמרות בלי דעת.

לכן, אם אתם בפתחו של הליך גירושין, ייתכן מאוד שתרצו לתמלל את שיחתכם עם בן/ת הזוג, כמו גם תמלול דיוני המשפט שאתם עתידיים לקיים, כדי להבטיח כי כלל ההליך יתבצע על הצד הטוב ביותר עבורכם ובכך תקבלו זוויות נוספות.

.


10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page