top of page

תמלול משפטי אזרחי – הכלי שלכם לנצח במשפט אזרחי

עודכן: 12 בנוב׳ 2021

רבים בהליך המשפטי האזרחי רואים בהקלטת הצד השני ראיית זהב. יש לכך מגוון סיבות. אולם, היות שלא ניתן לקבל הקלטה כראיה, על המבקשים להשתמש בה לבצע תמלול משפטי אזרחי. אז מהן דרישות החוק לביצוע תמלול זה, ומדוע שירותיו של מתמלל מקצועי ותיק יסייעו לכם?


הרצון להימנע מהליך משפטי


למרות היתרונות של תמלול משפטי אזרחי, הליך משפטי אינו הפתרון המועדף ליישוב סכסוכים, מסיבות רבות. ראשית, תביעה משפטית היא לא פעם הליך ארוך, אשר נפרס לאורך זמן רב, ובו יש לעמוד על כלל שלבי ההליך. מעבר לכך, עלותו של ההליך המשפטי אינה מבוטלת, ומשכך לא פעם יעדיפו הצדדים להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט.

אולם לעיתים לא יהא מנוס מלהגיע להתדיין בפני שופט.


אזרח מול אזרח - משפט אזרחי והכלים שעומדים לרשותכם


בניגוד למשפט הפלילי, שבו משמשת המדינה כתובעת נגד אזרח בגין פשע שביצע כנגד הציבור, המשפט האזרחי מתקיים בסוגיות בין אזרח לאזרח.

במהלך הליך אזרחי על התובע לעמוד ברף הוכחה, הקרוי בעגה המקצועית "מאזן הסתברויות" שבו די שיוכיח את טענונתיו בסבירות שמעל 50%. בנוסף יש את פקודת הראיות, שלפיה על התמלול המשפטי, האזרחי והפלילי, לעמוד בסף מסוים, למשל ציון שמות הדוברים, חוות דעת של המתמלל על כך שהשיחה לא ערוכה ותואמת במדויק את הנאמר בהקלטה. קראו עוד תמלול כראיה.


תמלול משפטי אזרחי והאזנות סתר

על תמלול משפטי אזרחי, המבוצע לטובתו של צד למשפט, לעמוד בכל הדרישות הקבועות בחוק, לרבות בחוק הראיות ובהוראות חוק נוספות, החלות על תלולים המוגשים בהליך משפטי.

אולם, בטרם הגשת ההקלטה וביצוע תמלול לה, יש לוודא כי ההקלטה עצמה קבילה לדיון המשפטי, שכן גם בעבור ההקלטות עצמן קיים חוק נפרד, הוא חוק האזנות סתר. לפי חוק זה מותר לבצע האזנת סתר בין שני צדדים לשיחה או במקום פומבי. כמובן שאין להשתמש בהאזנה אם מפרים פרטיות. והיא יכולה לשמש כראיה בבית משפט רק אם קיבלה אישור מיוחד.


משפט אזרחי

האזנות סתר לא חוקיות בהרחבה

בהרחבה, הקלטה תהיה קבילה בבית משפט כשכל אחד הצדדים לשיחה מודע להיותה מוקלטת. אם המוקלטים אינם מודעים להיותם מוקלטים, ההקלטה לא תהיה קבילה בבית משפט, לכן תמלול כזה יהיה מיותר. לכן יש לעמוד על כך שבטרם ביצוע תמלול משפטי אזרחי להקלטה, על המבקש לתמלל לוודא כי ההקלטה המצויה בידו עונה על חוק האזנות סתר, לשם קבילותה כראיה.


למה תמלול הוא כל כך מבוקש בקרב צדדים לתביעה?

על פי האמור לעיל, נראה כי הדרישות לקבלת תמלול משפטי אזרחי כראיה גוררות עבודה לא מבוטלת. אולם, למרות הדרישות הרבות, ניתן לראות כי רבים בוחרים לעבור את ההליך כדי להשיג את הראיה המדוברת. אז מה הופך את התמלול משפטי-אזרחי לכה פופולרי?


סיבה ראשונה – ראיה עוצמתית

הסיבה הראשונה למוניטין הרב, שלו זוכה התמלול כראיה עילית, היא עוצמת הראיות. כאמור, במשפט אזרחי, על כל אחד מהצדדים להוכיח את טענותיו ברמה העולה על 50%,. משכך, הבאת הקלטה אותנטית, מפי הנתבע או קרובו, אשר תומכת בגרסתך בעלת ערך ראייתי יקר למדי.

לא פחות חשוב – דרך הביטוי

מלבד חשיבות התוכן לתמיכה בגרסתך, ישנה חשיבות רבה לאופן הביטוי, אשר לרוב תופסת ביטוי בהקלטות ומשתקפת בתמלול משפטי אזרחי.

בניגוד להודעות טקסט, תכתובות מייל או כל דרך תקשורת אחרת התלויה במילה הכתובה, שיחות מילוליות, בין אם טלפוניות ובין אם פרונטליות, הן משוחררות רסן. משכך, הקלטה מתגלה כראיה שתהא, פעמים רבות, בעלת כוח השפעה רב יותר משיחות המבוצעות בכתב.


החשיבות שבשירותיו של מתמלל מקצועי

מעבר לנקודות שהוצגו לעיל ישנן מספר נקודות המצריכות חובת שימוש בשירותיו של מתמלל מקצועי, בעת הגשת הקלטה כעדות.


לפני הכל – חובת התצהיר

בית המשפט דורש תצהיר מהמתמלל על אותנטיות ההקלטה כתנאי מקדים לקבלתה. אולם, יש לוודא כי המתמלל המעניק את התצהיר הוא מתמלל בעל מומחיות ומוניטין.

ככל שהרזומה הוא אמין יותר, ותיק יותר ומשקף ניסיון ולקוחות מרוצים, בית הדין יטה לקבל את התמלול כראיה במשפט האזרחי.


דיוק משחק לטובתכם – גוף מקצועי, עבודה מקצועית

סיבה נוספת לשימוש בשירותיו של מתמלל מקצועי היא הדיוק הנדרש, שכן על התמלול להיות נאמן למקור ככל הניתן. היות שמילים מסוימות יכולות להישמע זהות לא פעם (כן, בן, חן), וכן רעשי רקע רבים עלולים להפריע לקליטת הקלטה ברורה ונהירה, עולה בעיה לא פעם בתמלול הקלטות.

שימוש באיש תמלול מקצועי יביא ליצירת תמלול נאמן למקור ככל הניתן. מתמלול זה תוכלו להפיק את המיטב עבור תביעתכם. עליונותו של המתמלל המקצועי על פי רוב תגולם במכשירים מקצועיים העומדים לרשותו, לרבות מסנני רעשים, ביצוע בחינה על ידי מספר אנשי מקצוע ועוד.

מוזמנים לפנות לד"ר לוגי לתמלול מקצועי.


18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page