top of page

ביצוע תמלול משפטי לסקטור הפרטי

עודכן: 1 בנוב׳ 2021

חברות ועסקים רבים מהסקטור הפרטי רואים את ההקלטה כראיה ניצחת, וכך גם את תמלול ההקלטה. לכן יש חשיבות לתמלול המשפטי בסקטור הפרטי. לפי דיני הראיות יש חובה לתמלל את ההקלטות, ולהגיש את התמלול בבית המשפט. לכן עולה הצורך בשימוש בשירותיהן של חברות התמלול בכמה נושאים: החל מהליכים אזרחיים, דרך ישיבות דירקטוריון ותמלול ישיבות ועד פרסום מידע.


מאזן הסתברויות – הדרך הנהוגה בשיטת המשפט הישראלית

המשפט האזרחי בישראל, העוסק בערכאות שבין אדם לאדם, פוסק על בסיס דוקטרינה הקרויה מאזן הסתברויות. על פי דוקטרינה זו, הצד להליך אשר יוכיח את נכונות טענותיו ברמת סבירות העולה על 50% יזכה בפסיקה לטובתו מטעם בית המשפט.

לכן עורכי דין רבים עובדים ללא הפסקה לשם איתור ראיות שיעלו את ההסתברות לפסיקה לטובתם. בין שלל הראיות יש חשיבות רבה להקלטה, לתמלול מהקלטה ולהגשה נכונה שלו.

ודאות מוחלטת – הסיבה לעוצמתה של ההקלטה

טענה של אדם אשר מתומללת ומוקלטת מקבלת תוקף בלתי ניתן לערעור. יתרה מזאת, ההקלטה מעגנת עצמה כראיה החזקה ביותר שאותה ניתן להגיש לבית המשפט.

אולם בפני אלו המבקשים להשתמש בהקלטות במהלך הליך משפטי עולה דרישה הקשורה להוראות פקודת הראיות.

פקודת הראיות ואופן הגשת ההקלטה

מהי פקודת הראיות? פקודת הראיות היא הבסיס החוקי, או בעגה המקצועית, המקור הנורמטיבי, לאופן ההצגה, השימוש והאיסוף של ראיות אשר מובאות בפני בית משפט בכל סוגי ההליכים.

בהקשר של הקלטות קובעת פקודת הראיות כי אלו יתקבלו כראיות בבית המשפט אך ורק בתצורה של תמלול. משכך, "יהא על היחיד, המעוניין להשתמש בהקלטות אשר בידו כראיה בהליך, להעבירה למתמלל מקצועי".





פקודת הראיות בבית משפט

למה דווקא מתמלל מקצועי?

בית המשפט דורש שהמתמלל או חברת התמלולים יהו מקצועיים, יידעו לזהות את הדוברים, יעידו אם נעשתה עריכה בתמלול וכן שהקובץ שלם, מותאם להקלטה ועוד. (תוכלו לקרוא עוד כאן: תמלול כראיה)

לעניין זה נציין כי בדומה לכל בעל מקצוע אחר, המגיע לבית המשפט בתור איש מקצוע, למוניטין תפקיד משמעותי. משכך, ככל שלחברת התמלול רזומה עשיר יותר, הכולל מוניטין חיובי ומומחיות, ישנו סיכוי גבוה יותר שבית המשפט יקבל את התמלול כראיה.

לא רק בבתי המשפט – הסקטור הפרטי ושירותי תמלול

מעבר לכותלי בית המשפט, הסקטור הפרטי, ובכללו חברות שונות ותאגידים, משתמשים לא פעם בשירותי תמלול מסיבות שונות ומגוונות. אז מתי תוכלו להיעזר בשירותי התמלול המובילים בישראל?

למשל בישיבות דירקטוריון יש חשיבות לתמלול. לא פעם חברי הדירקטוריון יהיו מקור לפריעת החוב. למשל אם ייטען כלפיהם שהחלטתם גרמה נזק לחברה. לכן יש לוודא שכל הדיונים מוקלטים.

כלל שיקול הדעת העסקי – כפוף לתמלול

על אף הטעויות, שלכאורה יבצע דירקטוריון כלשהו, ניתן להעניק לו הגנה מלאה. על פי הדין הישראלי, אם דירקטוריון מקבל החלטה בהיעדר ניגוד עניינים, בתום לב ותוך שקילת כלל המידע הרלוונטי, לא יוכלו בעלי המניות לתבוע את חברי הדירקטוריון בגין ההפסדים שנגרמו. משכך, תמלול ישיבות דירקטוריון בעל משמעות מרחיקת לכת בכל הנוגע לחברים הבכירים בסקטור הפרטי.

חשיבות לתמלול משפטי יש גם בישיבה בטרם סגירת חוזה, או אם מדובר על התוויית מדיניות מטעם מנהלי החברה או המחלקה. תמלול, במיוחד בסקטור הפרטי, יכול לסייע רבות בהפצת מידע ותיעודו. לראיה, ניתן לראות כי בקרב הסקטור הציבורי תמלול ישיבות וועדות הם דבר שבשגרה.


הסקטור הפרטי וחברת תמלול מקצועי

לאחר הבנת כל האמור לעיל, יש לעמוד על השימוש של הסקטור הפרטי בשירותי התמלול המקצועיים. לא פעם, מתחרים עסקיים, צדדים שניים לחוזה או עובדים יביאו להפסד כלכלי די משמעותי לעסק. אולם, אם עומדת ברשותכם הקלטה של אותו גורם עוין, תוכלו להגיש תביעה ולצעוד בדרך המלך לניצחון. תוכלו לקרוא כאן בהרחבה על תמלול למגזר העסקי.

אם אתם נמצאים בנקודה זו, כדאי לגם לפנות אל ד"ר לוגי.

היתרונות של ד"ר לוגי

לשם עמידה בדרישת המקצועיות של בית המשפט כדאי לכם לפנות אל מערכת ד"ר לוגי. החברה, הפועלת בתחום שנים רבות, בעלת ניסיון עשיר ורחב במגוון תחומים, לרבות חברות ותאגידים, בעלי מקצוע שונים ודוברי שפות זרות. אז מהם היתרונות של חברת התמלול ד"ר לוגי?

דיוק בזמנים – בעל חשיבות לכל אדם

במקרה שמדובר בתמלול משפטי, ישנה חשיבות מוגברת למסירת העבודות בזמן. נוקשות של בתי המשפט, לצד הרצון להציג חזות מקצועית, מביאה עורכי דין רבים להקפיד על איגוד החומרים השונים לבית המשפט מוקדם ככל הניתן.

שימוש בשירותי ד"ר לוגי יאפשר לכם לקבוע את המועד הרצוי לקבלת העבודה ולהישאר עם ראש שקט.

שירות אישי ואדיב. מה צריך יותר?

ד"ר לוגי, חברה מובילה בעולם התמלול המשפטי ובכלל, דואגת להעניק לכל לקוח שירות אישי ככל הניתן, כך שכל לקוח, בעת הזמנת העבודה, יקבל נציג שירות פרטני. דרכו הוא ינהל את הקשר עם החברה. פעולה זו מאפשרת שביעות רצון מקסימלית מצד הלקוחות, אשר נמנעים מסחבת בין כמה אנשי שירות שונים בגין כל נושא.

מקצועיות מקסימלית – מה שעין אחת לא רואה, תראה השנייה

מלבד התחייבות לאספקת ההזמנות בזמן, והשירות האישי שאותו מקבל כל לקוח, יש לעמוד על הנקודה העיקרית אשר העניקה לחברת לוגי את המוניטין העומד לרשותה. ד"ר לוגי מהווה בית לחוד החנית של אנשי המקצוע בתחום התמלול, אשר עוברים הכשרה לשימוש בציוד החדשני והמקצועי ביותר, כך שיוכלו לעמוד בדרישות פקודת הראיות שהוצגה לעיל. עמידה על אלו, כאמור, מאפשרת לכם להכניס אל הדיון את ראיית הזהב - התמלול המשפטי, ומשכך, להטות את מאזן ההסתברויות לטובתכם.

מתודת העבודה של חברת ד"ר לוגי מביאה לכמעט אפס טעויות בתמלול. לאחר שסיים את תפקידו המתמלל הראשון, ייכנס לנעליו מתמלל שני, לשם ביצוע שמיעה נוספת של ההקלטה. בכך ד"ר לוגי מנפיקה את התמלול המדויק והאיכותי ביותר.

כאמור, תמלול משפטי הוא כלי מכריע בבית המשפט הישראלי, זאת לאור מאזן ההסתברויות והשפעת התמלול עליו. ככל שמדובר על הליך אזרחי, מומלץ מאוד לחברי הסקטור הפרטי, אשר נכנסים לעימות משפטי, לשכור את שירותם של מתמללים מקצועיים. כמו כן, אתם מוזמנים לפנות אל ד"ר לוגי אם אתם מעוניינים באחד השירותים, הנוגעים לסקטור הפרטי, שציינו.





55 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page