top of page

תמלול משפטי לחברות ועסקים – הסכמים, דירקטורים ולישיבות צוות

עודכן: 1 בנוב׳ 2021

תמלול משפטי לחברות ועסקים הוא תמלול הכרחי בכמה נסיבות, למשל בחוזים שנסגרים בדלתיים סגורות, בישיבות דירקטורים שבהן כל מילה חייבת להיות מתועדת.

בעניינו פקודת הראיות היא המקור הנורמטיבי המסדיר את דרך הגשת הראיות לבית המשפט, גם במקרה של תמלול משפטי לעסקים. אף שהקלטה היא ראית זהב, היא אינה יכולה להיות מוגשת אל בית המשפט, אלא רק בדרך של תמלול. כלומר חייב להיות מצורף להקלטה התמלול המשפטי.

מכיוון שבמרבית המקרים תמלול יביא לפסיקה לטובתכם בבית המשפט, ישנה חשיבות רבה לתמלול משפטי איכותי לעסקים ולחברות, כמו לכולם. עסקים וחברות, כפי שניתן להניח, אינם חריגים מצורך זה, בשל מעורבותן המשפטית הדי גבוהה בפעילותן העסקית. אז מהם המקרים העיקריים שבהם יזדקקו לשירותי תמלול משפטי?


משפט מסחרי – תמלול כראיה מכריעה בבית המשפט

למשל בעסקים של חברות רבות ניתן לאתר שיחות רבות בעלות תוכן מכריע לגבי עתידה של החברה. נושאים לדוגמה הם: אחוזי רווח שיוענקו לכל אחד מהצדדים, פיצול התשלומים בין הצדדים השונים לחוזה ומאפיינים נוספים ושונים. לכן ישנה חשיבות רבה להקלטה, ומשכך גם לתמלול.

חשיבות הנושא עולה בעיקר לאור הלכת בית המשפט העליון ב"פסק דין אפרופים" מ-1995. בפסק דין זה נקבע כי חוזה יפורש באופן משולב, ולא על סמך לשון החוזה בלבד. מכאן שלבית המשפט עומדת הזכות לקבוע מה הייתה כוונת הצדדים בעת כריתת החוזה, במקרה שיתגלו אי הסכמות בהמשך.


הגנה על הדירקטורים – חובת הנאמנות ותמלול משפטי

במקרה שמדובר על חברות מסחריות ועסקים בהקשר של תמלולים, צריך לדון על ישיבות הדירקטוריון, שאותן יש לתעד באופן קבוע. תיעוד זה, מעבר לענייני החברה הפנימיים, בעל חשיבות רבה כלפי חוץ.

במקרה שהחברה תנחל כישלון, יחפשו בעלי המניות ונושי החברה השונים מוקד פירעון עם די כסף בכיס. לכך יכולים לשמש חברי דירקטוריון החברה, אנשים בעלי ניסיון עשיר והיסטוריה תעסוקתית מכובדת, המהווים מוקד פירעון אטרקטיבי.

אולם, על פי הדין הישראלי, לצד נושא זה עומד כלל שיקול הדעת העסקי. כלל זה קובע כי אם דירקטוריון יבחר בדרך פעולה מסוימת, תוך היעדר מצב של ניגוד עניינים, תוך קבלת ושקילת כלל המידע הרלוונטי ובתום לב, הוא ייהנה מהגנה משפטית גם אם בשל פעולה זו נפגעה החברה.

לאור המידע האמור, ניתן לראות כי לתמלול ישיבות הדירקטוריון חשיבות מכרעת בכל הנוגע להגנה על דירקטוריון החברה. הם קובעי המדיניות, המפקחים על המנכ"ל, ובעצם, מנווטי החברה, ולכן חשוב להגן עליהם.



ישיבות הדירקטוריון

מפטרים? – חובת השימוע ועדיפות הפרוטוקול

בהקשר של תמלול משפטי לחברות ועסקים יש נושא חשוב: חובת תום הלב במקרה של פיטורים. חובת תום הלב היא חובה שגורה בפיהם של משפטנים בארץ ישראל. חובה זו חלה ביחס לכל מעסיק אשר מעוניין לפטר מי מעובדיו.

חובה זו מבוטאת בעריכת שימוע בטרם הפיטורין. במהלך השימוע על המעסיק לשמוע את דבריו של המועמד לפיטורין תוך מתן קשב מקסימלי ותגובה נאותה. עם זאת יכול להיות שבית המשפט יכריע כי הפיטורין נעשו שלא כדין, ויגזור נגד בית העסק תשלום פיצויים לא מבוטל. משכך מומלץ להגן על עצמכם באמצעות הקלטה ותמלול של השימוע.

אולם, כפי שכבר נוכחנו לדעת ביצוע הקלטה אינו מספיק לשם הצגתו בבית המשפט. אם תוגש תביעה, ואתם, בתור מעסיקים, תהיו מעוניינים להציגה כראיה לקיומו של שימוע, יהא עליכם להציג תמלול משפטי, שבמקרה של שימוע הוא סוג ראיות המכריע.


לא רק באספקט המשפטי – תמלול ישיבות ככלי לנוחות מקסימלית

תמלול לעסקים ולחברות לא קשור רק להיבטים משפטיים. הוא קשור גם לישיבות שונות, בין אם מדובר על החלטות הרות גורל, ובין אם מדובר על ישיבת צוות שבועיות. אלו פעולות שנעשות בשגרה היומיומית. את הישיבות הללו נהוג לא פעם להקליט, שכן אפיק תיעוד זה הוא הנפוץ ביותר.

אולם, לא פעם עולה צורך בהעלאת ההקלטות האמורות על הכתב. דוגמה אחת למצב כזה היא מצב שבו רוצים לסכם את הנאמר בישיבה בעבור כל עובדי החברה, למשל אם מדובר על ישיבה של הדרג הניהולי, שבו סיכמו על מטרות למשך השנה הקרובה.

דוגמה אחרת ניתן למצוא במקרים שבהם פרוטוקול החברה קובע כי יש להעלות על הכתב כל ישיבה. הסיבה היא שהעין מעבדת חומרים מהר יותר מהאוזן, לצד העובדה שפשוט יותר לחזור שורה אחורה מאשר להריץ את ההקלטה לנקודה המדויקת שבה איבדנו ריכוז.

תמלול משפטי לעסקים וחברות - חברת ד"ר לוגי לשירותכם

חברת ד"ר לוגי היא חברת תמלול משפטי, תרגום משפטי והגהההפועלת העובדת עם מגוון רחב של אוכלוסיות וקהלי יעד, בהם חברות ועסקים, עורכי דין, סטודנטים ואף דוברי שפות זרות וכבדי שמיעה.

המטרה שניצבת לנגד עיניה של החברה היא סיוע וייעול עבודתם של אחרים, תוך שמירה על מקצועיות מקסימלית והקלה על ההליך הפרוצדורלי או המכני שבתמלול ותרגום מסמכים. לשם הגשמת מטרה זו קבעה לעצמה חברת ד"ר לוגי שלושה קווים מנחים עיקריים, שירות אישי ואדיב, דיוק בזמנים ומקצועיות מקסימלית.


שירות אישי ואדיב – הכי אישי שאפשר

כחלק ממנטליות השירות האישי אותה מעניקה ד"ר לוגי, כל לקוח מקבל רכז אישי, אליו הוא פונה בכל הנוגע להזמנתו. אותו רכז יעניק שירות מקיף ופרטני, זאת לשם שמירת שביעות רצון מקסימלית מצד הלקוח.


מקצועיות מקסימלית – בחינה כפולה

לצד השירות האישי ואספקת העבודה בזמן, יש לעמוד על הנקודה החשובה ביותר, היא מקצועיות החברה. ד"ר לוגי דואגת להעסיק את מיטב אנשי המקצוע בתחום התמלול, אשר מוכשרים על הציוד החדשני וההון האנושי, זאת לשם הנפקת הקלטות אותנטיות ככל הניתן, אשר יתקבלו בבית המשפט כראיית זהב, ויוכלו לשמש אתכם במגוון תחומים.

מעבר לכך, יש לעמוד על כך ששירותי התמלול בד"ר לוגי בחלק מסוגי התמלולים כגון תמלול משפטי אינם מסתפקים במעבר של מתמלל אחד על כל הקלטה. לאחר סיום ביצוע תמלול, עובר על התמלול מתמלל נוסף, אשר בוחן את היקף הטעויות שאותן ביצע המתמלל הראשון. פעולה זו מביאה לתוצאה האידאלית.


27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page